tisdag 18 september 2007

Melvin börjar bli stor


Vi började dagen med att lämna Melvin på dagis, och nu har det vänt till det positiva igen. Han älskar dagis och tycker att det är roligt igen. Han vinkar så glatt när vi går och det är inte längre några ledsna miner.
Efter det åkte vi till SSBK och tränade med Uffe och Maria. Ett kort träningspass som passade alla oss. Jag och Maria avslutade med en promenad i en hästhage, där hundarna rullade sig i skit.

Efter att vi tränat och handlat klart åkte vi och hämtade Melvin tidigt från dagis. Väl hemma så har han badat och lekt med "tusen" leksaker och röjt som en tok. Han börjar verkligen få koll på att gasa och styra sin motorcykel även inomhus.
Malin Rundström kom på besök och vi har suttit och uppdaterat varandra om det gångna året.
Otroligt kul när gamla vänner dyker upp så där otippat.
När jag varit ute på hundarna nu på kvällen och kom tillbaka så fick jag mig en glad överraskning.
Jag hittade min 2-åriga son sittandes på pottan helt själv inne på toaletten.
Han satt och kissade och bajsade.
Det är första gången som han bajsar på potta och framförallt är det första gången som han tar ett eget initiativ till att sätta sig på pottan själv.
Vår duktiga lilla kille!
Nu är det planering för kursen som gäller och sedan dax att dyka till kojs

Inga kommentarer: