söndag 9 september 2007

IK 2 på Stora Skuggan


Idag pallrade vi oss äntligen iväg på en vallningstävling.
Det var så inspirerande och roligt att man helst vill åka iväg och träna nu på en enda gång.
Och gärna köpa ett gäng med får och en stor gård att hålla till på.
Det var många bra ekipage som var där och kvalade till SM. Man kan ju tycka att det ser lätt ut med fårvallning, men fy fåglarna vad svårt det är.
Det var många av dessa duktiga förare som inte klarade av alla momenten och det känns nästa befriande att både hundar och förare inte är som maskiner.
Jag blev mycket imponerad av Stefan Engström idag. Hans Chip var så häftig att kolla på.
En annan duktig förare som var häftig att titta på var Karin Söderberg.
Gunnel påstod att det inte hade gått bra, men jag tyckte att det såg kanon ut. Fast vad vet jag som är nybörjare. Kul var det att kolla i alla fall.
Bilden är på Gunnels hund Oja, tror jag:-)

Men det roligaste av allt var att jag fick träffa Pia och Lumas syster Hilda samt att Pernilla helt otippat dök upp med Hedda som även hon är Lumas syster.
Gud vad dom hade vuxit till sig. Dom var så himla fina allihop!
Fick höra att det skulle bli valpträff och vår första kurstillfälle snart och det ser jag verkligen fram emot.
Det ska bli så himla roligt.

Idag fick Göran en nytändning igen så nu har vi anmält Kiwi och honom till VP´t som är på Muskö. SÅ HIMLA ROLIGT OCH SPÄNNANDE!!!
En otroligt bra träning om inte annat.

En kanonskön dag tillsammans med Danne och Caroline som vi gärna gör om snart igen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tack!
Jag har ju lånat Sandras kamera när min var inne på lagning och det känns som jag var på ert bröllop eftesom det var kvar kort från det. Vilken härlig dag ni såg ut att ha haft!
Kram,
Petra

Anonym sa...

Åh va kul med VP! Sjukt spännande, jag håller tummarna. Kramar till er alla

G.E-Online sa...

Det var väldigt spännande att se alla duktiga ekipage. Dessutom känns det skönt att de inte gick fram som maskiner, även de bästa fick sina fel. Det ska bli enormt spännande att köra VP med Kiwi nästa lördag. Bättre träning kan vi inte få. Kul idag med vallning på så nära håll.

Anonym sa...

Ja, det var kul att ses! Luma hade blivit så jättefin. Den 7 oktober ses vi i fårhagen, det ska bli jättespännande.

Kram Pernilla & Hedda

Anonym sa...

Hur är det med dig/er nuför tiden?

Kram Helena

Anonym sa...

Min hemsideadress försvann tydligen.. :(

www.nogg.se/heelnaholm

Anonym sa...

Gaaaaaaaaaaaaah!!

Vad är det som händer...

www.nogg.se/helenaholm

Äntligen rätt.. Sorry =)