måndag 9 februari 2009

Klass 1 i Kvibille

Så har man varit iväg och tävlat igen med lilla Brownie:-)
Jag är så himla nöjd.
Första hoppklassen så rev Luma inte ett enda hinder. Men däremot så springer hon förbi slalom i en sån rasande fart att hon inte ens ser det. Jag tror inte ens att hon fattar att det är ett hinder längre;-)
Vi diskade i alla fall ut oss, men jag är toknöjd;-)

Andra hoppklassen så hade jag stans migränanfall och var inte alls på topp. Men jag vägrade åka hem utan att få köra klart.
Detta loppet var inte lika fokuserat, men jag tycker att det går framåt. Hon gör mer bra saker nu än dåliga. Nu är det bara slalom som ska in i skallen på henne.
Jag ska testa lite olika metoder nu, och jag hoppas att det ska hjälpa.
Men i alla fall, i detta sista lopp så rev hon bara ett hinder.
Eftersom detta har varit ett stort problem länge med rivningar så känns detta som en klar förbättring.
Jag är så lycklig!!!

Vi hade även besök av Helena och Mija med hundar som var här. Det var så himla trevligt och jag längtar nu hem lite till Stockholm, men ser fram emot nästa besök i stället. ;-)
Ett stort GRATTIS till både Helena och Jill samt till Mija och Rasken som plockade varsin pinne.

Inga kommentarer: