söndag 1 februari 2009

En riktig hunddag


Idag började vi med att åka till Håkentorp och valla. Nu har vi plockat ut 5 får som vi ska ha alldeles för oss själva. 4 av dom är kanon, men en tacka är galen och bara utmanar hela tiden. Ska bjuda in lite folk med lite erfarna hundar som kan trycka till dom riktigt ordentligt. Nu ska dom vallas in!
Vi ska även bygga en fålla och skaffa ordentliga grindar.
Nu jäklar ska det bli ordning på torpet!
Jag är så nöjd med vallningspasset idag.Framdrivningen gick bra vid samtliga tillfällen, fåren rundade mig fint. Det Luma behöver träna mest på är högerhämt, hon behöver även ha ett bättre "ligg". När vi arbetade inne i fårhuset så höll hon ut så fint mot väggen och gjorde inga dumheter alls. Min lilla älskling!!!

I kväll har vi varit ute i Hagelstorp och tränat agility i ridhuset. Lenas bana som hon hade med sig var kanon! En riktigt springbana med en massa byten.
Luma var kanon i starten idag. Jag är sååå nöjd!
Hon lyfter jätte bra på benen och inte alls lika mycket rivningar som innan. Hasses hinder är tyngre och är kanon är köra på. Dessutom är dom lätta att bygga med. ;-)
Även hennes slalom satt bättre idag.
Jag är så nöjd över min bruna lilla älskling så att hon ska få minst 2 korvar nu till kvällsmålet.

Tusen TACK för en underbar träning ikväll i ridhuset. Det var fantastiskt kul!

Kram, Madde