torsdag 8 maj 2008

Träning i solen



Som riktigta hundidioter åkte vi till klubben och tränade trots värmen.
Vi tränade framåtsändande med Luma.
Den lilla damen vill gärna vika av och har noll sug framåt. Det är inte lätt att få henne att springa på framåt utan att vika av och kolla var jag ärnågonstans:-)
Men efter flera tappra försäk så tycker jag att det var nog.
Vi tränade även på att INTE RIVA! Nu är vi konsekventa så det skriker om det!!!
Så fort en pinne trillar ner på backen ( och det gör dom ) så stannar vi och lägger upp den och tar om hindret. Samt att det inte blir någon som helst belöning.

Efter ett tag tränade vi även lite på slalom ingångar eftersom min lilla bruning gärna drar förbi i 190 blås.
Nu ställde vi upp tunnel-4 pinnars slalom-hopphinder! Jag var mycket nöjd så efter några gånger så gav vi upp vårt tränande för dagen.

Sedan gav jag mig på Pim. Han fick börja med att träna tunneln. Men det sitter så fort att vi raskt gav oss på slalom.
Han jobbad på så bra och poletten trillade ner så fort att efter 10 minuter så var vi klara och lillkillen var ganska mör i skallen.
Han tog 4 pinnar och jag inser att detta kommer att bli en mycket lättarbetad hund, precis som sin mamma.

Efter träningen åkte vi hem till mamma och fikade. Mor och jag tod en sväng till second hand och fyndade lite till nya lyan.

Väl hemma igen så kraschade vi framför tv´n!

Ha en bra dag i sommarvärmen, Madde

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att Pim är som sin Mor DUKTIG, dessutom har han ju Dig!

Anonym sa...

Hej hopp!

Vad roligt att höra att Pim liksom sin syster Alaja också är lika sin underbara mor Tara!

I denna härliga vårsol så plockade vi fram våra fina agilityhinder (som Pappa gjort) och testade Alaja på tunnel, hopp o däcket och den lilla "pottan" klarade det galant!!!
Det häftiga är att Alaja klarar inte av att hoppa upp i soffan trots att den är så låg, men att fixa hindren och att hoppa in i bilen det går hur bra som helst!

Vi tränar på med att gå fint i koppel, kontaktövningar, inkallning och nu ska det tränas in "utgångsposition". Vi ska också plocka fram den platta tunneln och slalom så att vi har en massa hinder att träna på.

Vi saknar er innerligt! Kraaaaaaaaaaaaaaaaaamar / Marina, Alaja, Tilda & Lessie