tisdag 6 maj 2008

Backa tillbaka med Luma

Igår struktuerarade jag upp Lumas träning riktigt ordentligt.
Vi tränade på att inte riva och körde framåtsändande med skål. Lite att backa tillbaka, men ack så nödvändigt och så nyttigt.
Jag tycker att det gick alldeles strålande.
Vi har stora problem med rivning. Hon är så himla stressad och tänker inte ens på att lyfta på benen. Men igår efter ett tag så gick det riktigt bra.

Sedan har vi även problem med att Luma inte anpassar farten in i slalom. Men även det kommer att ge sig på sikt. Är det någon som har bra tisp på det så maila eller ring till mig. Jag tar tacksamt emot alla tips.

Nu är det hårdträning och att backa tillbaka lite i träningen som gäller.
MEN SKAM DEN SOM GER SIG!!!

Tusen tack till min man för all hjälp!!!!

Ha en bra dag i solen, Madde

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS igen till fina systers debut!!! Hoppas det blir bättre med rivningarna nu och att tipset fungerar. Har även tips på slalom, vi får höras per telefon.

Kram
Sari och Hexa, Spexa

Anonym sa...

Du jobbar riktigt bra med Luma Madde och det ser skitbra ut. Igår rev hon inte lika många hinder som hon brukar. Det är bra att gå tillbaka några steg och befästa det grundläggande först. Luma är grym.......du med.