tisdag 15 september 2009

Vallning med Hippie


I kväll har jag varit och vallat själv med hundarna för första gången. Ida och Hampus var med och jag måste stolt berätta att vi fick Hippie till att tända på fåren. Hon vallade som en liten gudinna och var så himla duktig.
Jag önskar att husse hade varit med och själv kört henne för att se hur duktig den lilla hönan är.
Luma var otroligt duktig och gjorde två super långa hämt och jag är så nöjd med henne.

Nu kommer jag fokusera mycket på vallningen ett tag och till helgen eller nästa vecka ska jag släppa henne på kvigorna hos Idas morfar för första gången. Det kommer att kännas konstigt att inte Pia är med, som alltid är mitt stora stöd. Men jag måste ju testa själv någon gång.

Melvin har haft en jobbig och tuff period här hemma. Det är några barn på gatan här hemma som är så otroligt elaka mot honom och ska slå honom.
Även Göran har det jobbigt. Han mår skit och jag förstår om han vill bort härifrån. Fattar inte vad det är för fel på människor i denna kommunen.

Men men nu ska vi snart bort härifrån och vi börjar se ljuset i tunneln.....
Pia och Mikael...snart står vagnen på gården;-)))))

Nu ska jag kasta mig i bingen och njuta av en skön natts sömn.

Kram, Madde

1 kommentar:

Nora F sa...

Nu har vi gjort som ni sa, och skaffat en egen blogg! Det är bara att gå in och titta :)