torsdag 10 september 2009

Onsdag-Torsdag

Så har man varit i Ullared en gång till och förlustat sig med familjen.
Jag passade på att äntligen köpa mig en spikmatta. Nu har jag testat denna matta 3 gånger och jag har mer ont i skallen nu än på en hel vecka.
Göran gick då in och läste att det kunde utlösa "skallebang" i början men att det sedan skulle avta.
Hippie är halt igen och vi har bestämt oss för att röntga henne. Jag tror att det är ett fatalt fel på hunden. Jag relaterar givetvis till Noa när han skadade sig och man hittade en benbit som var lös.
Efter en operation så kan man väl lugnt säga att han är en av Sveriges bästa agilityhundar idag.
Isabelle och Noa....LYCKA TILL vi håller alla tummar för er!

Melvin och jag var och badade på badhuset igår. Han var så lycklig. Han tränade på att vara under vattnet och på att ligga och flyta med armarna rakt ut. Min duktiga lilla kille;-)
När vi kom hem efter knappt två timmar så hade jag låst in Hippie och Kiwi på toaletten, samt att jag hade tömt allt som fanns i rummet...trodde jag!
Det lilla kräket hade lyckats ta sig upp på bänken i tvättstugen och hade fått ner 100 tamponger samt rivit sönder att lakan i partiklar.
När jag dessutom öppnade dörren blev hon så rädd att hon spang runt och kissade i all denna sörja! KRÄK!
Jag har aldrig haft en värre valp! Hon har ju inte siffra rätt!
Eller har jag förträngt att mina bruna lilla älskling har varit så här? Nä...jag tror inte att Luma var sådan.
Nåväl. Nu får det bli bur i fortsättningen, tills den lilla hönan har växt på sig lite.

Ha en bra kväll.

Kram, Madde

2 kommentarer:

Matilda sa...

Hahaha vilket litet kräk. Kan säga att Eboni har börjat att tugga på inredning när hon är ensam så det blir bur här oxå. Men Hippie tar nog hem priset:P

Jäkla skit med hennes haltande. Håller alla tummar att det blir helt bra!

Kram

Sara W sa...

haha fyfasiken för både skadedjur och skadehunddjur så att säga. Men vad ska man göra? :)

Hoppas allt är bra med er!

Sara W & Roxy