söndag 28 juni 2009

Tävling i Borås



Så har man varit på en två dagars tävling i Borås.
Lördagen gjorde Tara två nollade lopp och idag så fick vi en disk och ett nollat lopp i agilityklassen.
Sista klassen var den som jag var mest nöjd med.
Däremot så var det fantastiskt roliga och flytiga banor med många fällor som många inte hade förutsett.
En sak som gör mig fullständigt tokig! VARFÖR FINNS DET ALLTID FOLK SOM LÄMNAR SINA HUNDAR I BILEN NÄR DET ÄR 30 GRADER VARMT?
Att inte människor lär sig.
Men på alla år som jag har hållit på med agility så har det i alla fall aldrig hänt på en agilitytävling men det händer alltid på utställning.
Vad säger det? Jo att det måste vara fel på den befolkningen. Så utställning är bara "crap" och inget man ska hålla på med;-) ( nu skämtar jag måste jag väl skriva annars får jag väl spö )
Jag lider med alla dessa stackars hundar som har obetänksamma hussar och mattar som inte tänker sig för.
För mig är det A och O att man kyler ner sin hund och ger extra mycket vatten sådana här varma sommardagar.

Ett stort TACK till Ulricehamns BK för en bra arrangerad tävling på Ryda Sportfält.

Och ett stort GRATTIS till Göran som kom femma igår.

Ett annat GRATTIS är till LINDA OCH BUFFAN! Som har plockat två pinnar i agility under helgen.

Kram, Madde

1 kommentar:

Åsa sa...

Ja du, det där med hundar i bil är verkligen ett märkligt fenomen.....

Fast det finns ju ännu värre exempel med barn också.... i bilar alltså...
Fy vilken hemsk tanke!

Hoppas bara att alla hundarna i Borås klarade sig i värmen. jag känner knappt att jag klarar den utan att sitta i bil!