tisdag 23 juni 2009

Äktenskapstycke

Jag fick en tankeställare nu i helgen som jag måste få skriva om.
Få gånger i livet så träffar man människor som verkligen har äktenskapstycke. Och det har Pia och Mikael.
Det är helt underbart att se Pia och Mikael som är så kära i varandra.
Att livet kan föra två människor tillsammans som har haft sitt på olika håll i två andra liv innan. Ibland så är det ju tyvärr så att man måste gå vidare i livet och släppa allt det gamla bakom sig. Det är svårt och jobbigt, men livet blir alltid ljusare när man kommit ut på andra sidan tunneln.

Jag själv trodde inte att jag skulle kunna träffa en sån underbar person som Göran. Visst kan jag bli tokig på honom ibland, men gräset är ju inte grönare på andra sidan. Så jag håller fast vid min man ett tag till;-))
Det är så underbart när man har samma intressen och lika värderingar om saker och ting i livet.
Tusen TACK Göran för att du är min underbara sura, gnälliga och fantastiska gamla surgubbe.
Och ett stort LYCKA TILL till Mikael och Pia och vi hoppas att vi får se er på altargången för bröllop är sjukt kul;-))))

Kram, Madde

4 kommentarer:

feluringarna sa...

tack madde detta tycker vi också :D att man får en andra chans är helt underbart!! det är sjukt kul att träffa människor som ni som har humor i erat liv! det är sånna människor som er man ska omge sig med inte sånna som ser är svart. :D vi ses på torsdag!

kramar Pia!

Matilda sa...

Fint skrivet!
Och din o Görans historia må jag säga är väldigt imponerande! Ni e lika underbara båda två!

Kramar

agilitydream sa...

Tack älskling. Otroligt att du kan stå ut med mig, men det visar väl hur otroligt underbar jag är - i mina bästa stunder!!! Puss. ;) ;)

uffe sa...

Madde du kanske kan få han att le på kort oxå! ;-)