onsdag 15 oktober 2008

Vallat igen


Igår var vi och vallade med våra älsklingar igen.
Jag måste säga att Luma går så himla fint.
Hon är helt fantastisk på alla sätt. Om det finns nåt som jag ska klaga på så är det att hon aldrig blir nöjd.
När vi är klara och ska gå därifrån så smyger hon gärna iväg och försöker att valla lite själv:-)
Hon tar lite för mycket eget initiativ ibland, men samtidigt så vill jag har en tänkande hund och inte en lydnadshund.
Nu blir nog många arga och tycker att det fel. Men vad fasen vi är ju olika.
Våra tackor utmanar rätt mycket och är hyfsat tuffa, så om min hund inte tog lite eget initiativ så skulle det inte funka.
Jag är i alla fall toknöjd med min hund och jag fullkomligt älskar att valla med henne.
Min Luma-Puma är bäst!

Kram, Madde

Inga kommentarer: