tisdag 21 oktober 2008

Delning och fösning

Igår var vi och vallade och vi märkte att två av fåren var halta.
Vi bestämde oss för att dela fåren i två grupper.
Jag tog på mig att göra detta med min lilla Puma.
Delningen gick kanon och vi fortsatte att valla på en mindre grupp som var riktigt bra.
Vi har inte direkt tränat någon delning men vi genast igång att träna på det, för det kändes ju så bra när vi hade lyckats innan. Flera gånger blev det missförstånd och Luma ville bara runda fåren hela tiden och inte alls gå emellan.
Men efter lite tragglande så trillade poletten ner och det gick alldeles strålande.

Efter det så tränade vi fösning. Luma gick rakt fram och föste i säkert 50 m sedan vände vi och fösta samma sträcka tillbaka.

JAG ÄR SÅ HIMLA NÖJD MED MIN LILLA BRUNING!
Att man kan älska en hund så mycket. Hon är bara bäst!!!

Kram, Madde

Inga kommentarer: