måndag 13 oktober 2008

Helgen


I fredags så vaknade jag med migrän i vanlig ordning. Så fort man ska göra nåt roligt så får man huvudvärk!
Efter en spruta och lite vila så började det släppa så pass att vi kunde åka söder ut.
Vi började med en resa över till Danmark och gick runt och strosade i Helsingör.
Efter det så åkte vi hem till Szabo och drog iväg på en strandpromenad i mörkret med alla hundarna.
Väl hemma igen så var det pizza och några öl som slank ner.
På morgonen så hade hotel Szabo frukosten klar!!! Herre Gud vilken service:-)!

På tävlingen så gick det inget vidare. Ett nollat lopp med en skittid. Tara var helt omotiverad. Andra loppet så drog hon på mycket bättre, men drog rakt upp på balansen i stället för upp på balansen. Men hon var i alla fall glad och hade roligt;-)))

Göran gjorde ett bra lopp med Kiwi även om han diskade sig. Han klev inte ut tillräckligt långt så hon hoppade oxern tillbaka.
Andra loppet så körde jag henne och hon gick ur slalom? Fattar inget alls. Hon går aldrig ur slalom:-)
Nånting galet gjorde jag tydligen!!!:-)

Väl hemma igen på kvällen så satt jag och pratade skit med Marre och Danne och vi hade så trevligt.

Igår var vi och vallade med alla hundarna. Även lilla Best fick valla några gånger.
Denna lilla valp är fullkomligt ljuvlig och man kan inte annat än att bli kär i honom.
Efter vallning och vila åkte vi upp och tränade lite agility. Luma rev lika mycket i vanlig ordning.
Vi testade även att byta hundar. Så jag körde Vinna och Marlene körde med Luma.


Detta har varit en helt underbar helg och jag vill tacka Szabo för husrum och god mat samt jäkligt trevligt sällskap.

Sedan även ett stort Tack för en trevlig helg till Danne och Marlene!!!

Kram, Madde med flock

Inga kommentarer: