måndag 20 augusti 2007

Minnen som finns kvar

Har idag varit och hälsat på min gamla mormor som blir 90 år snart.
Det känns skönt att få träffa henne innan hon fyller år. Det sorgliga är ju att man aldrig vet hur länge man får ha kvar sina nära och kära.
Min mormor har betytt oerhört mycket för mig. Hon är den varmaste och snällaste människa som har funnits på denna jord.
Jag är glad att jag har fått vara en del av hennes liv, samt att jag är ännu mer glad över att hon fick träffa Melvin.
Det känns helt sjukt när man sitter där 4 generationer.
När mormor växte upp fanns inte ens bilar och nu kryllar det av dom och vi flyger kors och tvärs över hela jorden och mormor.
När Charles Lindberg flög över Atlanten första gången var året 1927. Då var min mormor 10 år gammal.
Snacka om att minnas historien!!!
Galet vad allt har utvecklats. Man blir nästan rädd av utvecklingen ibland.
Nu ska jag sluta vara nostalgisk!

Melvin haridag kollat på helikoptern som kalkar sjön. Han var i total extas. Hans ögon var lika stora som pingisbollar!

Hundarna har varit ute på en långpromenad runt gölen där min mamma bor och det var fullt ös från början till slut.
Dom älskar att vara här.
Det är så skönt att kunna gå ut i skogen och bara njuta av tystheten och av att aldrig möta en enda människa.
Vi har inte använt koppel på flera veckor och det kommer vi nog att få äta upp när vi kommer hem.

Man märker tydligt att sommaren är slut och det luktar verkligen höst ute. Om det är positivt eller negativt är ju upp till läsaren att avgöra.

I morgon ska jag ut och plocka svamp innan vi packar ihop oss och åker hem till Nacka igen....
Madde

Inga kommentarer: