fredag 24 april 2009

Rymlingar och sjuklingar





Idag har grannarna fått vatten på sin kvarn. Dom där j-a Stockholmarna är inte kloka.
Jag släppte ut valparna och tog mig en snabb dusch.
När jag kom tillbaka efter ca 5 röda så var det bara Kiwi kvar.
Jag fick springa runt i morgonrock och med en tuban på skallen och jaga runt på dessa små hulliganer i ca 40 minuter innan jag fick ordning på dom.
Melvin stackarn låg och skrek i sängen och hade jätte ont i magen.
Men mitt i allt kaos så kände jag att jag inte hade tid med honom och jag trodde inte att det var så pass allvarligt.
När allt väl hade lugnat ner sig så märkte jag att Melvin inte alls var vid sina sinnes full utan att han verkligen hade ont.
Min mamma kom till undsättning eftersom jag skulle på möte på soc.
Men det gick liksom inte att övertala Melle som det brukar utan det var bara att åka iväg till farbror doktorn.
Nu har dom tagit en massa prover på vår son och jag hoppas att få besked inom några veckor.
Det kan vara laktos, gluten eller också är det tarmarna som krånglar.
Vi fick även en medicin som ska öka på hans hunger. För han äter som en liten myra.

Nu är vi hemma och jag har satt upp dubbla staket och en massa stolar och bord som ska stå emot tungden av dessa små monster när dom försöker att bryta sig ut. Valparna ligger nu och sover ute på baksidan. Dom vuxna ligger här bredvid mig och Melle är ute och gungar.
Med andra ord så är det nästan som vanligt igen. PUST!

Nedräkningen har börjar och jag vet att jag kommer att sakna dessa små men just nu skulle dom kunna få flytta redan idag;-)))

Ha en underbart trevlig helg med mycket värme och sol.

Kram, Madde

Inga kommentarer: