onsdag 27 augusti 2008

Nr 2;-)


Igår var vi iväg och vallade i regnet och det var det bästa pass jag varit med om någonsin. Luma gjorde ett hämt på över 100 m och sedan vallade hon och Kiwi hela flocken genom den ena hagen till den andra. Det gick alldeles strålande.
Hundarna är så otroligt duktiga och att lilla Luma har kommit så här långt i vallningen är helt otroligt. Vad var det som hände? Och framförallt när? ;-)

Idag regnar det givetvis också, men vi tog ett kort träningspass uppe på klubben. Kontaktfälten är katastrofala men nu börjar det bli bättre i slalom.

Kiwi gick som en spruta. Hon älskar att köra i regn, men det gör tyvärr inte husse. Han hatar regn och är lite lätt allergisk.
Men trots det gjorde dom bra ifrån sig.
Ett kort pass som jag är så himla nöjd med.

Sedan då över till min lilla Mellebulle. Vi har bråkat och kämpat som idioter med potträningen. Nr 1 är det inga problem med, men nr 2! Glöm det!
Jag hade nästan gett upp. Men så idag efter en stor tallrik med ärtsoppa och 3 pannkakor så fick jag in ungen på toa...och gissa. Han gjorde nr 2!
Så löjligt men ändå ett så stort framsteg för denna lilla envisa 3-åring. För snart blir han faktiskt 3 år.
Lilla Melvin fyller 3 år den 2 september. Och det ska givetvis firas med glass och tårta.

I morgon bär det av till Stockholm för att kolla in nya dagis samt att gå på intervju.
Så håll nu alla tummar!

Kram, Madde med flock

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska vara stolt över Luma för hon är jätteduktig både i vallningen och agility. Sedan tycker jag inte att hennes kontaktfält är katastrofala. Tänk efter, hon hoppar de inte. Visst, utförandet är inte perfekt men hon hoppar inte. Sällan i alla fall. Vad gäller Melvin hoppas jag vi är på väg mot en vändning, där vi kan lägga undan hans blöjor för gott.

Anonym sa...

Duktiga, duktiga Luma och Madde!!! Det kommer att bli kanonbra i både vallning och agility för er.

Håller tummarna för jobb åt dig!

Kram

Anonym sa...

LYCKA TILL på intervjun!!!! Puss

Unknown sa...

Tack alla snälla ni för alla snälla ord:-)
Saknar er!
Kram, Madde