måndag 7 juli 2008

Kanonsabotören

Så har man varit ännu en gång på kanonsabotören och tävlat.
Otroligt trevliga tävlingar. Tara gjorde ett nollat loppi hoppklassen på lördagen och en disk i agilityklassen. Helt mitt fel:-)))
Luma gjorde däremot två kanonlopp. För första gången i sitt liv så tog hon slalom. Hon kom med en jäkla fart från en tunnel och taxerade faktiskt in i slalom:-)) Vi kom runt med en massa fel, men vad gör väl det. Fattar ni HON TOG SLALOM!!! Detta kommer jag att leva på i flera månader.
Hon kom även runt på agilitybanan med en massa fel och med en disk. För jag lät henne inte gå vidare trots att hon hade tagit kontaktfältet. Jag vill att hon ska stå kvar till jag säger att det är OK. Så jag valde att diska henne.
Men jag är helt klart jätte nöjd!

På kvällen åt vi pizza och umgås med dom bästa av dom bästa. Våra underbara vänner Martina och Martin samt lille Rasmus. Samt att givetvis Lingling var med.
Vi hade en superkväll trots att jag hade huvudvärk och gick och la mig mycket tidigare än vissa andra. ;-)

På söndagen var det regn och inte fullt så varmt. Jag hade fortfarande huvudvärk och Martina körde Tara. Tyvärr med två disk, men vad gör väl det. Dom hade i alla fall roligt.
På eftermiddagen mådde jag lite bättre och provade att köra Luma i agilityklass. Det var total katastrof. Hon hade fått DAMP! Ett skit lopp som jag inte alls är nöjd med. Jag valde att även här diska henne eftersom hon drog ifrån mig på kontaktfältet.
Däremot så är jag tokglad över hoppklassen. Vilken underbar bana. Förmodar att det var Katarina Touimisto som hade gjort den. Den var så otroligt rolig och flytig och vi kom runt med 15 fel.

Denna helg har varit kanon och jag vill säga ett STORT TACK till våra underbara vänner och jag hoppas att vi gör om det här snart igen.

Kram, Madde

3 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS till dig och Luma, snart kommer noll loppen att trilla in.

Vore roligt att sammanstråla på någon tävling, så man får se syster brun...

Kram från oss

Anonym sa...

Tack detsamma! Ni är bäst :) Ses i Dalarna!!
Kramar

Anonym sa...

Tack för en underbar helg. Det blir Dalarna nästa. Ska bli superduperkul. Puss och kram din vän