torsdag 6 maj 2010

Uppdatering

Har börjat träna slalom och lite hinder med Hippie. Hon är verkligen en häftig hund med mycket motor som jag hoppas håller i sig.
Men jag känner att hon är svårtränad då hon tycker att allt annat är med spännande än att vara med matte;-)
Nu kan hon ta 4 pinnars slalom men jag tror inte att hon fattar varför;-))
Fortsättning följer:-)

Luma ska ultraljudas idag och vi får se om det blir några puppisar. Om inte så tänker jag tävla hela sommaren som en tok;-)

Tara är fit for fight och så himla fin i kroppen, men däremot så ser hon ut som en skabbråtta i pälsen. Hennes svans har inga strån kvar alls och det ser hemskt ut, men det ändrar snart på sig:-))

Kiwi är tjock och fet och vi vet inte hur vi ska få ner henne i vikt. Efter kullen med valpar verkar hon ha fått en hormonrubbning och ser ut som en julgris!
Hon får minimalt med mat och motion men inget hjälper. Har även tagit prov på henne ifall att det skulle vara sköldkörteln, men det var inget, och det var ju skönt det!!!

Melvin har börjat på dagis och stormtrivs med sina nya kamrater. Han var less på att gå hemme med mig och Savannah.

Savannah växer så att det knakar och är idag 2,5 månader gammal. Efter att ha kommit på att hon är allergisk mot mjölkprotein så är hon är glad och lycklig liten tjej.
Hon är stark som en oxe i nacken och benen och vill hela tiden vara med. Tyvärr så måste man ju även göra andra saker, men det tycker inte hon och då skriker hon för full hals och sedan när man plockar upp henne får man världens underbaraste leende.

Återkommer med provsvar på ultrljudet senare idag.

Kram, Madde

Inga kommentarer: