måndag 24 maj 2010

Dalarna hos Sara med fam



I helgen har vi varit i Dalarna och tävlat. I lördags var det kanonväder och helt underbart.
Tara nollade i agilityklassen och i hoppklassen diskade vi oss.
Luma fick 5 fel i agilityklassen och 5 fel i hoppklassen.
Ett lopp med Kiwi nollade jag och Ann körde andra loppet med Kiwi och även dom nollade.
Sara plockade en pinne med Roxy och körde ett kanonlopp.
Farfar & Anna-Lena var och hämtade Melvin och nu är han uppe i Norrland. Saknar honom sjukt mycket!

På lördagkvällen grillade vi hemma hos Fam Berglund/Andersson och vi hade så himla trevligt. Herre Gud vad vi har skrattat och njutit.
Vi fick även till en bild på alla våra hundar. Inte illa alls;-)

På söndagen spöregnade det och det och var ren lervälling. Hur kan man lägga en agilitytävling på en motorbana?;-)
Tara hoppade ett hinder och sedan sprang hon in i en tunnel och sedan stannade hon och tittade på mig och undrade vad jag pysslade med. Givetvis så klev jag av och sedan strök jag henne i nästa lopp.
Kiwi tävlade med Carina Olsson och dom fick 5 fel.
Luma flängde runt på banan och hade noll koll i leråkern och vårt mellannamn är 5 fel;-))

Jag har även träffat två av valparna i helgen. Både Zorro och Loki. Herre Gud vad fina dom är!!!

Väl hemma så kan man väl garva åt det...men jag gör aldrig mer om det.
Vi fick bada hundarna två gånger för att ens få dom rena. Tältet är utspritt på balkongen och allt är blött från igår.

Ida och hundarna åkte hem igår och det är så tomt här hemma igen. Ett stort tack för denna vecka och jag hoppas att vi gör om det snart igen.

Ett STORT TACK till SARA & MADDE som tog emot alla oss galningar med alla dessa hundar. Ni är underbara och vi gör gärna om det igen.

Kram, Madde

Inga kommentarer: