tisdag 27 april 2010

Lumas lopp

SÅ var man och tävlade sin första tävling i helgen.
Första loppet var en ren katastrof för min del. Efter redan 3 hinder så rev Luma och då tappade jag lusten att köra på. Så jag nästan gick runt på banan för att verkligen få ner henne på alla kontaktfält. Och givetvis så tog hon alla kontaktfält och vi kom i mål med 15 fel.
Men varför i hela friden diskade jag mig inte och la upp pinnarna på hindren och bara klev av när hon slarvade så mycket?
Hjärnsläpp eller?

Nästa lopp var ju då hoppklassen och jag tycker att det gick som på räls. Det kändes så himla bra i kroppen ända fram till slalom, där jag hade en tanke att dra henne från slalom för att få en fin linje in.
Men i all hast så tryckte jag henne i stället och hon hamnade över linjen och vi fick 5 fel.
Men hon gick ändå rätt i slalom och loppet var kanon.
Jag var så nöjd med hennes insats.

Drömmen hade varit att få en andra chans när man är så sugen på att köra om ytterliggare en gång.
Nåväl..vad är väl en bal på slottet!
5 fel är tydligen vårt andra namn!

Men vi kommer igen...till hösten!

Kram, Madde

1 kommentar:

Susanne och Pebbels sa...

Grattis till premiären!

Känslan är viktigast och hjärnsläpp är naturligt att få :-)

Nästa gång går det ännu bättre!