onsdag 14 april 2010

Träningen är igång igen

Tre dagar i följd har vi varit och tränat agility med hundarna.
Lumas första pass var att träna starter. Kan säga att hon satt mer i bilen än hon var ute på planen.
Men det gjorde susen. För efter det har hon börjat att tänka. Hon sitter kvar och vill jobba mer med mig än att bara flänga runt.

Kiwi är för tjock för att köra och vi har minskat hennes foder rejält för att få ner henne i vikt, men jag tycker inte att det finns nåt som hjälper. Hon ser ut som en vandrande tunna.
Det får bli stenhård cykelträning.

Hippie har fått börja springa lite i tunnlarna och lite raksträckor. Hon har massor med fart och tycker att det är hur kul som helst att jobba med husse.

Tara är hur taggad som helst. Hon är fin i kroppen, men ser ut som en rugguggla. Hon har fällt av all päls efter valparna nu och är ingen vacker syn:-))
Melvin har börjat "köra" henne på agilitybanan som avslutning på varje pass och båda tycker att det är såå roligt.
Vi vill verkligen uppmuntra Melvin till att köra och gamla Tara är ju så säker så vem som helst kan ju köra henne. Underbara kooiker!!!

Om två veckor ska vi köra ett ultraljud på Luma för att se om hon är dräktig.

Kram, Madde

3 kommentarer:

Matilda sa...

Älska Agility!
Älska att melle kör agility med Tara!
Sen hoppas jag det finns några bebisar i Lumis mage=)

Kram

Ulrika Z sa...

Hej Madde! Nu när jag hittat din blogg tittar jag in lite då och då. Härligt att ni tränar så mycket med era hundar. Vi tränade agility med vår welsh springer spaniel ett tag men det blev ingen ordning med det ... synd. Nu är hon tio år och lite stel i kroppen. Kram kram igen =)

Linda m Atte sa...

Hej!
Hörni, Atte var rejält runt ett tag efter kastreringen, har tränat mycket gymboll med honom. På sommaren är ju simma perfekt. När han har mer muskler så verkar han bränna mer under promenaderna. Vi kunde gå/jogga i timmar (först med mig och sen med husse) men han var tusan tjock ändå. Så muskelträning tror jag på!

RACKARNS ANÅDA vad söta barn ni har!! Kunde lätt stjäla dem. ;-)