tisdag 26 januari 2010

Uppdatering


Känner att jag måste uppdatera lite om vad som har hänt sedan sist.

Valparn är nu inne på 7:veckan och börjar bli totalt galna. Dom är med vilda än tama. Dom är helt klart värre än BC-kullen som vi hade i våras.

Dom är ute och pulsar i snön varje dag fast givetvis då i korta perioder då jag anser att det är så kallt.

Dom leker mycket med varandra och med dom andra hundarna här hemma. Hippie är en riktig lektant.

Man ser tydligt att Tara fostrar den här kullen mer än vad hon gjorde med den förra kullen. Detta kan ju då bero på att dom faktiskt är mycket mer tuffa än vad den andra kullen var.

Det värsta är nätterna:-) Dom skriker och är så sociala och vill inte att vi ska sova i skilda rum. Så i natt gav vi upp. Dom fick sova under vår säng. Detta var första natten på över en vecka som jag faktiskt fick mer än 4 timmars sömn.

Vilda vägrade givetvis att sova så henna plockade jag upp och höll fast i sängen till hon somnade. Då var klockan lite över 2 på natten. Efter det blev det tyst och lugnt och vi fick alla 4 timmars sömn. HURRA!!!


Sabina var här och hälsade på tillsammans med Nadine och Nea och det var så trevligt. Men just då var valparna lugna och städade. Visst är det märkligt:-))


Min mage växer och jag börjar bli duktigt trött på att ha ont och inte kunna röra mig. Jag vill få tillbaka min kropp.

Jag vill kunna träna, gå långpromenader, åka pulka med Melvin och SOVA utan att vakna och springa på toa stup i kvarten.

Nåväl, knappt 5 veckor kvar och sedan kan man ju alltid hålla en tumme att man inte går över tiden:-))


Alla valpar kommer i alla fall att flytta till sina nya hem om ca 10 dagar och det ska bli så spännande att sedan följa dessa små ljuvliga monster:-))


Ha en riktigt bra dag.


Kram, Madde

1 kommentar:

Lotta sa...

Vad kul att höra från er, och massor av valpar och bebis på gång. Grattis!!
Hör av er när ni börjar närma er Stockholm vore kul att ses.
Kram
Lotta, Jennie & Myhra