lördag 9 maj 2009

PIM+LINDA=BÄST


Fyra lopp med Luma igår varav 2 gick riktigt bra och jag är så nöjd och stolt över henne. Sen att hon har en skitdålig matte som placerar sig fel det är ju en annan femma.
Det var såå näära en pinne igår att det var läskigt. Men sedan klantade matte till det tre hinder från mål och drog lite för långt till vänster så att hon gick förbi hopphindret. Ett nollat lopp hade inte varit dumt att ha i bagaget:-)
Sedan kan vi ju diskutera kontaktfält i det oändliga. Jag kommer troligtvis aldrig att bli nöjd med dom;-) Hon slänger sig ned i tvåhundra blås och har inte alls tid att stanna.
Sista loppet tog jag om gungan för att hon kastade sig av den och efter det så lugnade hon ner sig och tänkte till;-)
Hemma har hon så fina kontaktfält men på tävling så glömmer hon vad det är för nåt;-)
I det stora hela så är jag toknöjd och jag älskar min lilla Luma över allt annat.

Melvin var med på tävlingen och han har nu skaffat sig en flickvän. Hon heter Natahlie och är dotter till Helene som är med i vår klubb.
Dom spang runt och höll varandra i handen och var som lång och lerhalm hela dagen. Otroligt roligt och skönt att se. Ljuvliga underbara barn!
Ett stort GATTIS till Helene som plockade två pinnar och är numera upp i tvåan.

Sedan kommer dagens höjdpunkt. Linda gjorde först ett nollat lopp med Billie men tyvärr så räckte det inte till en pinne. Men sedan satte hon det!!!
Hon plockade en pinne med PIM i hoppklassen. HURRA!!!!!!!!!!!!
Deras andra tävling som dom är på och dom tar en pinne. Herre Gud så duktiga!
Jag är så stolt över henne så jag nästan spricker.

En sista grej så vill jag tacka till alla som hjälpte till med barn och hundar igår. Kennelpojken Robben, Helenes mamma som jag inte vet vad hon heter, Helene och hennes syster? och sedan till Ida, Lotta och Linda. TUSEN TUSEN TACK för att ni är så underbara!!!!

KRAM, MADDE

1 kommentar:

Agilitydream sa...

Inte ett ord om att det var kul att jag och Andreas kom och hejade på er. Hmmmmmmm! ;)