söndag 24 maj 2009

Helgen i Falkenberg

Så har man varit och tävlat igen. Denna gången var det i Falkenberg.
På fredagen var jag inte så nöjd med Luma då hon hoppade av alla sina kontaktfält och inte lyssnade alls på mig.
Hoppklassen var lite bättre men det blev i alla fall en disk.
På kvällen var det sängläge med huvudvärk som gällde.
Lördagen så körde jag agilityklassen och Luma tog ALLA kontaktfält och jag var toknöjd.
Hon gick tyvärr in fel i slalom och rev en massa hinder. Men hon tog alla kontaktfält. Jag är så nöjd med min lilla brownie.
Hoppklassen hade nån idiot ritat som inte alls passade en Large hund och det var mer disk än dom som kom igenom.
slalomingången var kanonsvår och det kan jag ta, men att sedan lägga platta tunneln och ett hopphinder så tight som dessutom ska tas på fel håll? VA?
Om du har en seg och trög hund så kan det ju funka men annars var det ju bara att bädda för en disk.
Skit samma! Roligt har vi haft och man är glad över det lilla.
Det som jag är mest glad över är mina underbara klubbkamrater!
Linda och Pim plockade två pinnar och är nu uppe i 2:an i hoppklassen. Hon plockade dessutom en pinne med gamla Billie som är 11 år gammal;-)
Annie plockade en pinne med sin Billy och Helene tog en pinne i klass 2 med Baily.
Ni är så himla duktiga och det är så roligt att åka och tävla när alla ni är med.
På eftermiddagen hade jag stans migrän och igår blev jag liggande som ett kolli och var inte kontaktbar alls.
Nu är jag på benen men fortfarande med skallebang och är trött som en bulle.

Stor kram till er alla

2 kommentarer:

agilitydream sa...

Tilläggas kan är att Göran körde som en kratta och skämde ut sig totalt.

Madde sa...

Snacka skit kan du i alla fall.

// Kram