torsdag 29 november 2007

Åka bil

Igår så slängde vi in hela ligan med valpar och gav oss iväg på en biltur ut till Värmdö, där vi sedan var ute på Enricas gräsmatta och lekte med valparna.
Dit resan var lite pipig för vissa av valparna, men efter en stund så lugnade dom ner sig.

Vi käkade god lunch och det var en mycket trevlig dag i största allmänhet.

På vägen hem så sov alla valparna som grisar. Ett ett knyst hördes på en bra stund.

För första gången på länge så fick jag sova en hel natt utan att våra små huliganer höll mig vaken.
Dom var väl så trötta efter dagens intryck att dom inte ens orkade att gå upp och röja i natt.

Nu går tiden väldigt fort och jag förstår på dom flesta att dom håller på att längta ihjäl sig.
Håll ut...snart kommer dom att flytta in hemma hos er.

Kram, Madde

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er!

Vill bara säga tusen tass för allt trevligt jag fick vara med om hos er föregående helg! Hur goa kan man vara egentligen? Ni är helt fantastiskt underbara både tvåbenta och fyrbenta i "flocken" Stolth- Elmertoft! Jag är innerligt tacksam och Stolth ;0) att få vara en av era valpars nya Matte!! Jag lääääääääääääääängtar så innerligt att få hem min vackra skönhet "Alaja"!!!!

Tänk att få hem en valp som är så socialt - Och nu också en miljötränad goding! - Det kan ju bara vara en Taravalp säger jag som varit med om det förr!!!!!!

Kraaaaaaaaaaaaamar från en innerligt tacksam blivande Kooikerägare!! / Marina

Anonym sa...

Hej, hej!
Vi känner inte Marina Sahlin (ännu), men kan bara till 100 % instämma i hennes ord om "flocken" Stolth-Elmertoft.

Som blivande ägare till Limpan känns det oerhört tryggt att veta att valparna fått bästa tänkbara start i livet.

Limpans blivande familj