torsdag 19 november 2009

Till salu



Idag är jag hemma med hundarna och Göran.
Jag har ont i ryggen och bäckenet. Troligtvis foglossning. Jag kan inte gå några långpromenader för då får jag ont. Så Göran tar promenader och jag vallar, för då kan man stå still:-) Inte illa, eller hur:-)
Dessutom är jag förkyld och kan knappt svälja. Usch!

Nu lite om livet hos Lovemix:
Bozz är en riktig klippa på att valla. Han är lugn och fin med fåren och är riktigt fokuserad. Han har tänt till 150%. Jag är kär!
Hippie däremot är som alla våra andra tikar....het! Hon är duktig men har lite för mycket motor och använder inte huvudet lika mycket som Bozz gör.

Om det finns rätt hem och rätt ägare där Bozz kan få valla och jobba med andra discipliner så är han till salu.
Jag har höga krav när det gäller denna goding men som sagt om rätt människa dyker upp så är han din.
Det är en mjuk hund med mycket motor!
Kontakta mig om du är intresserad eller har fler frågor.

Tara vår underbara kooikertjej är tjock som en julgris. Hon är galen i mat och gör allt för att vi ska tro att vi har glömt att ge henne maten. Hon sitter på golvet och viftar med tassarna och flåsar och med stora sorgsna ögon säger hon:....snälla....ge mig mat! Jag har ju inte ätit på flera veckor!!!
Nu är det tre veckor kvar till valpning och det är med spänning som vi väntar.
Tusen tack till Yvonne Mattsson som alltid stöttar och hjälper oss att hålla huvudet kallt när hela jorden snurrar!

Kram, Madde

4 kommentarer:

Matilda sa...

Han e så himla go o duktig lilla Bozz! =)

Anonym sa...

Vilken snygging han är.......
o lyckatill med bäbisen...vi har lite vila just nu....så min galenpanna är lite vild...men på lördag ska vi träffa fåren..då ska de vallas.
Ha de gott':)
Kram från oss
Pia&Hilda

Jeanette sa...

Hej,
tittar in här ibland... hoppas ni hittar en klippa till Bozz. Otrolig utstålning har den hunden! Lycka till med kommande valpar och kommande bebis:-)

Marina Hägglund sa...

Hej på er!

Jag skrattar igenkännande när jag läser om älskade Taras matbegär!! Hennes dotter Alaja är ännu en gång lika sin mor trots att hon inte har en endaste valp i magen.

Jag minns första gångerna som vi träffades och ni sade att en Kooiker är mycket matgladare än en Labrador. Jag skrattade och ville inte riktigt tro på detta då jag verkligen vet hur Labradorer är i förhållande till mat. Jag har ju jobbat på Hundskolan här i Sollefteå och har som sagt träffat måååååååååånga Labradorer.
Nu när jag levt med Kooikrar i drygt tre år så vet jag mycket väl att Kooikrar äääääääääääääääälskar mat och beter sig som om de aaaaaaaaaaaaaldrig fått en endaste matbit i hela sitt liv, trots att midjeomfånget visar något helt annat!
De är underbara och jag tror inte det finns någon härligare ras!!!

Vi saknar er och önskar er båda gravida gomammor lycka till med både valpning och förlossning!!

Varma kramar till er alla!! / Marina, Alaja, Tilda, Lessie