torsdag 16 juli 2009

Myra!








Mycket har hänt på en vecka. Kan ju börja med att berätta att Luma och jag tävlade i Bollebygd i lördags. Det var två hoppklasser och en agilityklass.
Första hoppklassen gick kanon, fast vi fick två rivningar. Men ett så otroligt bra lopp. Det var en kanonbana som Magne hade byggt.
Sedan var det dags för agilityklassen. Där blev det kaos och jag tycker inte att hon lyssnade på mig och det blev en disk.
Sista hoppklassen hade hon damp och det kändes inte bra alls. Hon var ofokuserad och trött.
Men jag lever på hoppet och någon gång kommer vi att få till det ordentligt.

På kvällen åkte vi hem till Mikael och Pia och förberedde oss på att åka till Falkenberg och kolla på Robert Wells med bihang. Mikael fick vara den ordentliga av oss denna kväll så han körde.
Det var en riktigt trevlig tillställning och Eleonor och tjejerna är så himla duktiga. TUSEN TACK för att vi fick komma igen;-))) Du är bäst!
Väl hemma på nattkröken så kastade vi i oss en massa mat och satt och snackade lite skit.

Söndagen var lite kaos på morgonen, men bara i mitt huvud. Pia var uppe med tuppen som vanligt och mjölkade
Vi hade en helt underbar dag och gjorde en massa saker. Vi hade ko-utsläpp och hundarna fick jobba på riktigt. Snacka om ovärderliga!
Vi var och badade, var inne i Kungsbacka och handlade samt Luma fick valla kor igen. Min duktiga lilla bruna böna!
När man är i Myra så kan man inte annat än bara njuta. Sällskapet är underbart, maten är bäst, drickat smakar godare, hundarna är överlyckliga och barnen/tonåringarna är fulltändigt ljuvliga. Melvin stormtrivs och man vill inte åka hem.

Nu har vardagen tagit över igen och jag har denna vecka kvar att jobba, sedan ska det bli skönt med lite semester.

Kram, Madde

2 kommentarer:

Maggie och Kompis sa...

Sååå mysigt ni verkar haft det, ja jag går oxå på semester nästa vecka, SKÖÖÖNT. Min dator har pajat så den är på lagning. Kompis var i viltspårsskogen igen igår, fick ett mer avancerat spår och det gick sisådär, han skulle ta sig över en stock men så helt plötsligt "plupp" han ramalde i. Du skulle sett hur han såg ut. Men han fick tydligen "drag" av ngt djur is kogen för han var vid några tillfällen med nos uppe och vädrade.. men roligt är det.
Ha det bäst nu när semstern kommer!
Kramiz

Göran sa...

När jag skriver detta har du inte många timmar kvar tills din semester börjar älskling. Gud vad du är värd den. Hoppas vi får 4 härliga veckor tillsammans. Puss