torsdag 22 januari 2009

Sjukdomar och annat


Jag har varit på uppfödarseminarium med kooikerklubben och det var otroligt intressant och givande.
Jag fick ny energi och känner mig glad och positiv till att börja samarbeta med andra kennlar och till att fortsätta med dessa träffar.
Vi pratade mycket om allt och jag ser fram emot att fördjupa mig i många saker.
Ett stort TACK till Yvonne som har gjort ett hästjobb!

En annan sak som jag skulle vilja beröra är att diabetes är en dödlig sjukdom som måste ses på allvar. Min man har denna sjukdom, men det är inte alla som förstår hur dåligt man kan må när blodsockret tar sina toppar och dalar.
Det viktigaste är ju att man sköter kost och motion.
Dom som inte förstår detta borde skickas på kurs!

Jag önskar ju som alla andra, att alla människor och djur skulle vara friska och krya, men så är ju inte fallet och då får man göra det bästa av situationen.

Mitt tips till omvärlden är att kanske bli lite ödmjuka och tänka först och sedan tala.

Ha en bra dag, Madde

Inga kommentarer: