måndag 1 december 2008

VP

Så var man iväg och körde VP för första gången i sitt liv och det var väl blandat kompott.
Jag fattar inte riktigt vad domaren menade med sin kritik men vad fasen jag är ju blondin i grund och botten. ;-)
Det började med att ett av från fåren drog ifrån flocken och utställren kunde inte valla tillbaka fåret. Så Luma låg och laddade rejält och ville iväg men fick givetvis ligga och vänta och det var ju givetvis inte bra.
Så när hon väl skulle iväg så kan man ju säga att hon var toktaggad och ville iväg, fast då inte åt det håll som jag ville skicka henne.
Hämtet var en ren katastrof. Luma vägrade att göra ett vänsterhämt. Så jag fick lägga henne ner flera gånger innan hon tog mitt kommando.
Hon var skitskraj för utställaren!!!
Så nu är det bara till att börja träna om;-)
Resten tycker jag gick bra, men det tyckte tydligen inte domaren som påstod att min hund är förarbunden. Vilket han även sa till Frida Binett också. Även hon förstod inte kritiken.
Skit samma!
Det som jag var mest orolig över var i alla fall fållan. Eftersom vi aldrig har tränat på det så kändes det extra oroligt.
Vi har ingen fålla hos våra får som vi kan träna på.
Men jag fick 8 p för för fålla in och 10 på fålla ut. Inte illa för att aldrig har tränat på det.
Så mitt i all besvikelse ( ASG ) så måste jag säga att jag är toknöjd.
Jag vet precis varför Luma reagerade som hon gjorde och jag vet precis hur jag ska göra för att få till det nästa gång. Men sen om det blir rätt då, det vet man aldrig.

Nu väntar jag tills det dyker upp något i närheten och gärna då med en domare som jag kan förstå mig på;-)))

Ha en underbar advent.

Kram, Madde och Luma

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara gratta till vallet!!!!
Fattar att du är nöjd.
Å du.. språket är en katastrof att förstå sej på...
Synd jag inte kunde hänga med å kolla.
Kram Lotta

Anonym sa...

Grattis! Låter ju som en lärrorik dag, och jag vet att ni klarar det nästa gång. Duktiga Lumis!

Kram