måndag 31 mars 2008

Vallkurs


Igår var vi på vallkurs och det gick knackigt i början. Luma var så otroligt het och ville vika in mot fåren hela tiden. Hon lyssnade inte ett dugg.
Efter en paus så tog vi nya tag och det rullade på och gick riktigt bra.
Jag är så otroligt nöjd.
Det är lite roligt att vallhundfolket upplever våra hundar så otroligt olika mot hur dom är på agiliybanan eller hemma.
Dom tycker att Luma är väldigt lugn, fokuserad och mycket känslig nästan på gränsen till vek. Medan dom sa att Kiwi var otroligt tuff och orädd hade massor med motor.
HMMM!
Hemma och på agilitybanan är det tvärtom.
Luma är som en skållad råtta och har total DAMP medans Kiwi är lugn som en filbunke.
Vad säger ni andra som har varit med och tränat agility med Luma:-)) ASG!
Bakom den lilla DAMP-fasaden bor det en ytters känslig liten tjej som är otroligt fokuserad och lugn när hon vallar.
Gud vad jag älskar min lilla bruna böna.

// Madde

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att ni kommit igång med vallningen!!! Hoppas det löser sig på agilitybanan oxå! När ska Luma röntgas? Hexa fick A-höfter, JIPPI!!!
Kram

Anonym sa...

Ser att jag skrev en kommentar inloggad på min gamla blogg. Skriver ett nytt nedanför med samma text. Onödigt men vad fan. :)

Det är alltid lika roligt att se Luma bland fåren. Man kan inte tro att det är samma hund. På agilitybanan är hon galen men bland fåren lugn och fin.