måndag 11 februari 2008

Mycket nu



Man vet inte riktigt var man ska börja. Vi har haft ett super bra träningstillfälle i ridhuset i Gislaved och det var hela 14 st som kom!!! Underbart trevliga människor och fantastiska hundar.

Vi har varit och vallat och Luma är super fin. Lite vek i vissa lägen men hon tuffar på sig mer och mer ju mer hjälp och stöd hon får. Ska försöka komma iväg på kurs så att jag/vi inte stagnerar.
I agilityn har det blivit mycket bättre. Hon kan givetvis inte sitta still i starten och tjuvar hela tiden. Känns som om det är myror i rumpan på henne.
Men tro det eller ej. Jag lyckades få runt henne på en hel bana. Vet inte hur det gick till, men det GICK!!! Jag var så lycklig att jag nästan grinade. Min lilla Luma kunde fokusera en hel bana:-))))Vilken liten pärla:-)

Tara är seg och har inte mycket motor just nu. Känns som man får dra runt henne på banan. Jag jobbar som en tokig och hon håller upp långfingret och säger FUCK U!!!
Men idag tände hon till ordentligt igen och det kändes jätte kul.

Pim är som tokig när vi tränar. Han vill vara med och tycker att livet leker. Han springer i lite tunnlar och har blivit duktig på inkallning.Blir säkert en bra agilityhund av honom också.

Göran stackarn har gjort illa ena ögat. Han hade öppnat fönstret bak på bilen, och för att göra det så hade han ställt upp vindrutetorkaren. Efter ett tag så glömde han bort det och böjde sig ner för att öppna hela bakluckan och fick då vindrutetorkaren i ögat. Det var bara att sätta sig och åka in till akuten i Värnamo på en gång.
Tack gode Gud så klarade sig hornhinnan. Men han har fått en kraftig blödning i ögat samt en bra smäll under ögat. Det ser ut som om han gått en rond mot Mike Tyson.

Melvin har börjat på världens bästa dagis. Han stormtrivs och det går inte ens att jämföra med hans förra dagis. En stor naturtomt med massor med gungor, rutschkanor, en egen liten ekorre som bor på tomten och en liten pulkabacke. ( som kanske kan utnyttjas nästa år om det kommer snö:-)) )

Det finns två personer som jag skulle vilja passa på att gratulera och tacka.
Ett stort GRATTIS till Liza som plockade 3 pinnar av 4 möjliga med Nana.
Och ett stort TACK till Mathilda som är en klippa på Gislaved-Västbo BK.

Sedan vill jag även passa på att tacka Gnosjö BK för ett varma mottagande.

Kram, Madde

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv Madde. Vi är nu 21 på mail listan och fler lär vi nog bli innan ons.

Hörs snart kram

Anonym sa...

Vill se ögat madde som ser ut som en rond med tyson! :)

Anonym sa...

Hej Madde (: hoppas allt är bra med er.
Gud va Pim har blivit stor, han blir säkert en mycket duktig agility hund.
Hoppas Görans öga blir bättre snart.
Längtar tills vi ses igen jag har ju två lov snart(-: Många kramar Jonna... Hälsa dom andra